סוגיית זהות הדיינים נפתחה מחדש והסערה החלה // טור מיוחד

    מני גירא שוורץ No Comments on סוגיית זהות הדיינים נפתחה מחדש והסערה החלה // טור מיוחד
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאחורי הקלעים מתבשלים מהלכים בסוגיית מינוי הדיינים. יו"ר וועדת הכספים נפגש באחרונה עם השר יובל שטייניץ המשמש גם כיו"ר הוועדה למינוי דיינים, כך גם סגן השר ליצמן, נפגש עם השר אריה דרעי, שבכלל צובר קילמוטראז' ארוך, במסע למינוי דיינים ובין היתר נפגש בשבוע האחרון עם הגאון הרב ציון בוארון – דיין בבית הדין הגדול וחבר הוועדה למינוי דיינים.

    מצב הכוחות כעת בוועדה, עם השלמת מינוי נציגי לשכת עורכי הדין, נציג לירושלים ונציג מהמרכז, מאפשר לנציגות החרדית להשלים דיל עם אנשי הבית היהודי ולהגיע להסכמה על כלל המינויים, דיל מעין זה הוא נוהג שהשתרש ובדרך כלל קורה בהתאם לסיכום רב שנים על חלוקה של שליש-שליש-שליש בין החרדים-אשכנזים, לחרדים-ספרדים, ולציונות הדתית. כלל המפתח הוא הסכמה. כלומר, בלי רבנים שבמחלוקת כדוגמת רבני צוהר.

    עד כה הושגה הסכמה עקרונית על מינוי 15 דיינים לבתי הדין האזורי, חמישה דיינים לכל צד.

    למרות שבסיבוב קודם, לפני חמש שנים הגיעו להסכמה על קאדר מצומצם של דיינים אפשריים למינוי, סוגיית זהות הדיינים שימונו כעת נפתחה מחדש, ועליה יהום הסער. כשבתוך יהדות התורה פועלים ליצמן ואייכלר למינוי דיינים חסידיים, וגפני מנגד פועל עבור דיינים המזוהים עם העולם הליטאי. בבית היהודי החלו בימים האחרונים קולות פנימיים של אנשי 'הבית החברתי' הקוראים לשרה איילת שקד אף היא חברה בוועדה למינו דיינים, למנות דיינים ציוניים ספרדים.

    שאלה נוספת עליה אין עדיין הסכמה היא סוגיית מינוי 7 דיינים אזוריים נוספים, בסה"כ 22 דיינים. וכן האם לבית הדין הגדול ימונו שישה או שבעה.



    0 תגובות